عقائد8 استاد نایجی

استاد نایجی

در سال 1359 در شهرری متولد شدم. دوران ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در جوار سیدالکریم(ع) گذراندم. پس از تمام شدن دوران دبیرستان میان تحصیل دانشگاهی یا حوزوی مردد بودم؛ اما ابتدا تحصیلات حوزوی را انتخاب نمودم و سال 1378 وارد حوزه علمیه تهران شدم. در سال 1392 همزمان با تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی در رشته فلسفه و حکت اسلامی را هم آغاز کردم. پس از پایان مقدمات، وارد حوزه علمیه قم شدم و سطح دو و سه را در مدرسه آیت الله گلپایگانی و فیضیه ادامه دادم و از جلسات تفسیر آیت الله جوادی آملی و دروس تخصصی فلسفه مانند کتاب شواهدالربوبیه و نهایه الحکمه در قم استفاده کردم. همزمان با روال عادی حوزه، دوره تخصصی سطح سه تربیت مدرس در گرایش علوم عقلی را هم با معدل 18.17 به پایان رساندم. در کنار آن، همزمان تحصیلات دانشگاهی را در رشته ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم گذراندم و در سال 1393 از پایان نامه ارشدم با نمره عالی دفاع کردم. ضمن اینکه در این دانشگاه در یک دوره یکساله با زبان انگلیسی هم آشنا شدم.

یکی از تجربه های مفیدم در دوران ده ساله ی زندگی در قم، 5سال سابقه خبرنگاری و نویسندگی و تحلیل و بررسی خبرهای سیاسی و فرهنگی و دینی بود. در کنار این فعالیت از سال 1394 برای گذراندن دوره ی دکترا در گرایش «فلسفه و کلام اسلامی» وارد دانشگاه شدم و پس از 4 سال، در شهریور 1398 موفق شدم از رساله دکترایم با عنوان «معنای زندگی از نگاه قاضی سعید قمی» با نمره 19.5دفاع کنم.

از سال 1395 به شهرری بازگشتم و ضمن فعالیت های تبلیغی، به عنوان مدرس و استاد در حوزه و دانشگاه، دوره جدیدی از زندگی را آغاز نمودم. در این سال ها، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(ولنجک) دروسی مانند: «آشنایی با فلسفه اسلامی»، «معرفت شناسی»، «آموزه های روان شناسی در قرآن و حدیث»، «فلسفه روان شناسی»، «مکاتب فلسفی و آراء تربیتی»، «تعلیم و تربیت در اسلام»، «خانواده در اسلام»، «سیر تاریخی آموزش و پرورش در ایران»، و «اندیشه اسلامی 1و2» را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، و در حوزه نیز دروس بدایه الحکمه و نهایه الحکمه و تفسیر و عقاید و فقه را در سطح2 و سطح3 و مراکز تخصصی، تدریس نموده ام. تاکنون دو مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر به چاپ رسانده ام و در سال 1396 در جشنواره علامه شعرانی، با عنوان «پایان نامه شایسته تحسین» برگزیده و تجلیل شدم.

پیوست

صوت شماره 1 _ عقاید8.پایه5. جلسه1. مقدمه

صوت شماره 2 _ جلسه2. عقاید8 پایه5. مفهوم علوم اجتماعی و جامعه شناسی

صوت شماره 3 _ عقاید8پایه پنجم جلسه سوم جامعه چیست؟

صوت شماره 4 _ جلسه4. عقاید8. پایه5. اصالت جامعه یا فرد1

صوت شماره 5 _ جلسه5.عقاید8.پایه5. سه نظریه درباره خاستگاه زندگی اجتماعی

صوت شماره 6 _ جلسه6.عقاید8.پایه5. چهار نظریه درباره اصالت فردی یا جمعی

صوت شماره 7 _ جلسه7.عقاید8.پایه5 جامعه و سنت

صوت شماره 8 _ جلسه8.عقاید8.پایه5. جامعه و سنت و دوگرایش فرد و جامعه

صوت شماره 9 _ جلسه9.عقاید8.پایه5. اسپنسر. مارکس.دورکیم

صوت شماره 10 _ جلسه10.عقاید8.پایه5. نظر اندیشمندان مسلمان درباره اصالت فرد یا اجتماع. و اختیار یا اجبار

صوت شماره 11 _ جلسه11.عقاید8.پایه5

صوت شماره 12 _ جلسه12.عقاید8.پایه5. نقد نقلی جامعه گرایی

صوت شماره 13 _ جلسه13.عقاید8.پایه5. قانونمندی جامعه تعریف قانون

صوت شماره 14 _ جلسه14.عقاید8.پایه5. معنای تصادف

صوت شماره 15 _ جلسه15.عقاید8.پایه5. آیا پذیرش قانون حقیقی اجتماعی مستلزم اصیل دانستن جامعه است؟

صوت شماره 16 _ جلسه16.عقاید8.پایه5 . قانونمندی یا تصادفی بودن امور اجتماعی

صوت شماره 17 _ جلسه17.عقاید8. پایه5 قانونمندی تاریخ

صوت شماره 18 _ جلسه18.عقاید8.پایه5 اصول ماتریالیسم دیالکتیک تاریخی